نوار-رپینگ


نوار رپینگ همان نوار عایق کاری لوله هست که در مرحله دوم نوار مشکی رنک  را در محلی که پرایمر زده ایم می پیچانیم.

رپینگ نوعی عایق کاری سرد می باشد برای لوله های زیر زمینی که عایق گرم آنها زخمی شده است.
در این نوع عایق کاری برای حصول عملکرد بهتر باید نوار رپینگ و چسب پرایمر از یک شرکت باشند. این کار از سه مرحله تمیز کاری، پرایمر زنی و نوارپیچی تشکیل شده است.برای انجام رپینگ کاری شرایط آب و هوایی خاصی باید موجود باشد که در زیر به توضیح آن می پردازیم:

در هوای بارانی و مه  غلیظ و همچنین دمای کمتر از پنج درجه سانتیگراد به علت اینکه نوار پلاستیکی به خوبی کش نمی آید باید کار رپینگ کاری را متوقف کرد.
اگر نوار ریپنگ در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای هوا قرار گیرد دچار چروک و بادکردگی می شود. همچنین خاصیت چسبندگی نوارها از بین می رود.

طریقه عایق کاری
برای عایق کاری لوله ها اول باید سطح لوله را کاملاً از لحاظ گرد و خاک و گل تمیز کرد. بعد از این مرحله باید سرجوش های لوله برسکاری شوند. در این مرحله چسب پرایمر را بر روی سرجوش ها و قسمت های زخم شده عایق گرم لوله می زنیم.
 


در مرحله سوم نوار سفید رنک را با نیروی زیاد بر روی نوار مشکی می پیچیم. سفتی این عمل باید به حدی باشد که در هر دور پیچش نوار پنج سانتیمتر از ضخامت نوار کم شود. لازم به ذکر است که هر دو مرحله پیچاندن نوار به دور لوله باید با نوار یک تکه صورت بکیرد. ضمن اینکه نوارها نباید دارای برجستکی باشند.

نوار رپینگ جهت جلوگیری از فرسایش

One Comment

    • علی محبی
    • اردیبهشت 25, 1402 at 16:27 ب.ظ

    قیمت نوار عایق کاری لوله چقدر است؟

بنویسیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *