برزنتی58

نوار چسب آلومینیوم و انواع آن

نوار چسب آلومینیومی از فویل آلومینیوم تشکیل‌شده است که فویل آلومینیوم دارای یک پوشش آستری می‌باشد. این پوشش باعث می‌شود که نوار چسب آلومینیومی تقویت شود.

جنس چسب موجود در نوار چسب آلومینیومی از چسب پایه رزین است که بسیار مناسب است

عرض‌های موجود نوار چسب آلومینیومی 5،7،10 واست که در این عرض‌ها می‌تواند ساخته شود. همچنین طول هر نوار چسب آلومینیومی در هر رول 25 و 50 است

نوار چسب آلومینیومی معمولاً به دو صورت می‌تواند تولید شود. یکی با مقاومت ساده و معمولی و دیگری با مقاومت بالا و همین‌طور به شکل مسلح(نخدار).

روش استفاده از این دو مدل متفاوت است. در نوع معمولی با مقاومت کم نوار چسب آلومینیومی به راحتی بریده می‌شود، کافی ست با انگشت خود آن را فشار دهید و آن برش داده می‌شود.

اما در مدل مقاومت بالا و مسلح، نمی‌توان به راحتی با فشار انگشت آن را برش داد. برای برش دادن این نوع از نوار چسب آلومینیومی کالا تهویه باید از یک وسیله تیز مثل چاقو یا قیچی استفاده کرد

کاربرد نوار چسب آلومینیومی

یکی از کاربردهای نوار چسب آلومینیومی این است نقاط اتصال عایق‌های الاستومری را درزگیری می‌کند.

به‌طورکلی چسب برای اتصال مواد مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این مواردی که ذکر شد برای اتصال فولاد شیشه و همین‌طور هر وسیله‌ای استفاده می‌شود. حال به ویژگی‌های نوار چسب آلومینیومی می‌پردازیم که کاربردهای زیادی دارد.

چسبندگی بالایی که در نوار چسب آلومینیومی وجود د دارد باعث می‌شود مکان‌هایی از عایق الاستومری که به صورت لب به لب هستند و نمی‌توان روی هم چسباند، درزگیری شود تا عواملی مثل رطوبت، باران و برف، همین‌طور نور آفتاب که موجب گسستگی می‌شود، وارد آن نشوند و به آن آسیب وارد نکنند.

بنابراین استفاده از نوار چسب آلومینیومی در عایق الاستومری یک امر ضروری و مفید است.

اضافه بر درزگیری اتصالات عایق الاستومری، نوار چسب آلومینیومی در درزگیری و پوشش اتصالات پشم شیشه و فایبرگلاس و پشم سنگ نیز کاربرد دارد.

بنابراین کاربرد نوار چسب آلومینیومی فقط در عایق الاستومری نیست کاربردهای دیگری نیز دارد که بسیار مفید است.

به دلیل اینکه ساختار نوار چسب آلومینیومی بسیار خوب است و از مقاومت بالایی برخوردار است ،امکان این وجود دارد که از آن به آسانی برای هوابندی رابط های متصلی مدل های کانال خرطومی و همین‌طور کانال های فلکسیبل ،استفاده کرد.

دیگر موارد مهمی که نوار چسب آلومینیومی در آن کاربرد زیادی دارد، پیکربندی کانال‌های پیش عایق پلی اورتان است. همه ی گوشه های موجود در 4 گوش پلی اورتان را می‌توان با نوار چسب آلومینیومی به هم وصل کرد و آن را ثابت کرد.

به دلیل داشتن رنگ‌هایی مثل نقره‌ای و همین‌طور خاصیت براقی که در آن وجود دارد، از آن‌ها در نما نیز استفاده می‌کنند و مکان‌هایی که به شکل نما است به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

دیگر ویژگی نوار چسب آلومینیومی که باعث کاربرد آن در گرم‌کن شده است، خاصیت مقاوم بودن در برابر گرما و سرما است. این ویژگی باعث شده این چسب ها در راه اندازی گرم‌کن‌های بزرگ مورداستفاده قرار بگیرد.

بخاطر وجود همین خاصیت مقاوم بودن در برابر گرما و سرما باعث شده است تا برای درزگیری لوله های موتورخانه و لوله های گرم و سرد نیز از آن استفاده شودکاربرد، مزایا و معایب لوله اسپیرال در صنعت چیست؟

بنابراین برای درزگیری انواع اتصالات در هر نوع لوله ای می‌توان از نوار چسب آلومینیومی استفاده کرد.

ناگفته نماند که کیفیت و ظاهر نوار چسب آلومینیومی بسیار خوب است و همین امر باعث شده است که کاربرد نوار چسب آلومینیومی زیاد باشد.

علاوه بر این موارد باید گفت هزینه‌ی این چسب ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است که همین هزینه کم باعث شده تا موارد بیشتری از آن استفاده شود تا کم کیفیت کار بیشتر شود و هم در مصرف هزینه ها جلوگیری شود

برزنتیفویل نوار دارک تیپ

بنویسیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *